Din webshop, dine varer eller dine ydelser har solgt rigtig godt i Danmark, og nu overvejer du at udvide din forretning til et nyt marked. Det er oplagt at udvide til lande som Sverige og Norge , da vi kender sproget og føler os tæt forbundet –  især hvis man allerede driver virksomhed i København, er det nærliggende at tage en tur over sundet.
Når man vælger at udvide til et nyt marked, er der masser at tage højde for, som skal undersøges inden, og meget af det handler også om at komme godt fra start

Analyse af det nye marked

Der findes allerede en effektiv analyse metode, du kan gøre brug af – nemlig en effektiv og grundig PESTEL model, hvor man ser på følgende punkter:

  • P, Politiske faktorer
  • E, Økonomiske faktorer
  • S, Sociale faktorer
  • T, Teknologiske faktorer
  • E, Miljømæssige faktorer
  • L, Legale faktorer

Når du har styr på dette, så har du allerede skabt et effektivt værktøj til at hjælpe dig med at lancere dit produkt i andre lande.

Seo er effektiv til ny opstart

Når man starter i et land, hvor man ikke fysisk kan være til stede, er det at skabe den første kontakt enorm vigtigt og skal helst gå hurtigt. Dine kunder skal jo vide, at du er til stede, før de kan handle ved dig.
Hertil er SEO et af de stærkeste værktøjer – en kort søgning på SEO København vil kunne hjælpe dig med at finde en partner, der har god erfaring med at lave seo i udlandet også.
Er du ikke 100 pct sikker på sproget osv. så er det helt sikkert bedst at overlade det til professionelle, så du også kan koncentrere dig om kerneværdierne i din forretning, frem for at skulle sidde og bruge en masse tid på at lave kedelig tekstarbejde.