Har du kontorarbejde, så er det vigtigt, at du tænker på din sundhed. Det er ikke godt for din krop at sidde ned hele dagen. Du bør komme op på dine ben og bevæge dig rundt flere gange i løbet af en arbejdsdag.

Bevægelse og motion er vigtigt. Det betyder også noget, hvordan du sidder, når du så sidder ned. Det kan gøre en stor forskel, at du har en god ergonomisk kontorstol. Med en stol, der er formet optimalt, kommer du til at sidde korrekt, og du får færre problemer. Sidder du i en ikke ergonomisk kontorstol, risikerer du smerter og stivhed, fordi du sidder forkert.

Pas på dig selv

Det er vigtigt, at du husker at passe på dig selv, når du har kontorarbejde. Selvom du føler, at dit arbejde ikke er fysisk hårdt, så belaster det alligevel din krop. Problemet er, at det belaster på samme måde hele dagen lang.

Sørg for, at du har en god kontorstol. Du kan se mere her. Dernæst bør du også få dig en vane med at rejse dig fra stolen og gå rundt mange gange om dagen. Du kan fx sætte dig for, at du skal rejse dig hver time. Så kan du bevæge dig hen til kaffemaskinen og printeren og på toilet. Du kan også gå en lille tur rundt om bygningen.

Du arbejder bedre

Hvis du sørger for at passe på din krop, så vil det kunne ses på dine resultater. Du kan simpelthen arbejde mere effektivt, når du ikke har ondt. Er din krop blevet stiv og øm af belastningen, så går det ud over din indsats.

Skal du overtale din chef til at købe en ergonomisk kontorstol til dig, så brug det argument. Du vil komme til at arbejde mere effektivt, og du vil få færre sygedage.